Sunday 16 March 2014

Pengurusan HEM

PENGURUSAN HAL-EHWAL MURID TAHUN 2014
MAJLIS HAL EHWAL MURID


Tugas
1. Mesyuarat  Majlis Hal Ehwal Murid
2. Membincangkan program yang akan dilaksanakan.
3. Menjalankan tugas-tugas rutin  unit masing-masing.
4. Merancang dan melaksanakan plan strategik 
5. Menyediakan agenda bertindak untuk pembangunan sahsiah dan pembinaan insan pelajar
6. Membantu untuk mencari jalan penyelesaian masalah dan disiplin pelajar di  sekolah.
7. Menyelaras tugasan ke atas semua unit di bawah bidang kuasa Hal Ehwal Murid di sekolah.

VISI (HEM)

 

PENGURUSAN HEM  SMK FELCRA BUKIT KEPONG CEMERLANG  TAHUN 2014

 

MISI (HEM)

 

BERUSAHA MENJADIKAN PELAJAR- PELAJAR SMK FELCRA BUKIT KEPONG 

CEMERLANG DARI SEGI ROHANI, JASMANI DAN INTELEKTUAL

MELALUI PROGRAM UNIT-UNIT HEM YANG TERANCANG

AGAR  MENJADI INSAN PROFESIONAL YANG BERJAYA.

 

 


OBJEKTIF (HEM)
 Melaksanakan tugas-tugas yang ditetapkan untuk pembangunan diri pelajar.
 Merancang dan memastikan perlaksanaan jawatankuasa yang berkaitan pengurusan, kebajikan dan keselamatan pelajar
 Menyediakan agenda bertindak untuk pembangunan sahsiahdan pembinaan insan pelajar.
 Membantu untuk mencari jalan penyelesaian masalah dan disiplin pelajar di sekolah
 Menyelaras tugasan atas semua unit bawah bidang kuasa Hal Ehwal Murid di sekolah.

PIAGAM PELANGGAN (HEM)


HEM SMK Felcra Bukit Kepong dengan penuh komited dan berjanji untuk memberi perkhidmatan dan layanan terbaik kepada pelanggan kami seperti berikut:
1. Murid:        
 Sentiasa mengamalkan 5S dalam berurusan dengan pelanggan (Senyum,  Salam, Sambut, Sopan , Sayang)
 Melayan semua urusan pelajar dengan seberapa segera yang boleh.
 Memastikan kebajikan dan keselamatan murid dititikberatkan pada setiap masa.
 Memastikan semua pelajar   mendapat buku teks  akan dibekalkan pada minggu akhir persekolahan  .
 Memastikan semua pelajar akan diberi hak layanan yang adil dan saksama.

2. Ibu, Bapa dan Penjaga:
 Sentiasa mengamalkan 5S dalam berurusan dengan pelanggan (Senyum, Salam, Sambut, Sopan , Sayang)

 Memastikan ibu bapa dan penjaga yang berurusan di kaunter mendapat layanan mesra dan diselesaikan dengan secepat mungkin.

No comments:

Post a Comment